Zeelandia in Frankrijk: een zeer geslaagd feestweekend!

Afgelopen weekend hebben we met heel onze muziekvereniging genoten van een geweldig weekend in Frankrijk, ter ere van ons 125-jarig bestaan. Na een gezellige busrit kwamen we in de avond aan in de schitterende Champagnestreek waar we het weekend met een feestavond en superleuke quiz begonnen, muzikaal opgeluisterd door onze eigen Blaosbalken.

Zaterdag in de ochtend zette de bus koers naar het mooie Reims waar we genoten hebben van een mooie rondleiding door de stad en een geweldig “Crazy 88” spel waar in het centrum rond de kathedraal allemaal knotsgekke opdrachten werden uitgevoerd.

Begin van de avond was het tijd om kennis te maken met onze nieuwe vrienden van de harmonie van Magenta. Dankzij de leden van deze vereniging stond er een heerlijk buffet voor ons klaar zodat we ons met een volle maag konden voorbereiden op een gezamelijk concert in L’Espace Culturel de Magenta. Deze avond genoot een volle zaal van optredens van de harmonie van Magenta, onze slagwerkgroep en onze harmonie. Als kers op de taart werd het concert afgesloten met een gezamelijk optreden van beide harmonieën. Een geweldige avond, waar duidelijk werd dat samen muziek maken écht het mooiste is.

Aangezien we in de Champagnestreek verbleven, konden we natuurlijk niet huiswaarts keren zonder een bezoek aan een wijnhuis. Zondag was het dus tijd voor een bezoek aan “Champagne Michel Mailliard” waar we een rondleiding kregen met aansluitend een champagne-proeverij, erg leuk en lekker!

Helaas was het toen weer tijd om afscheid te nemen en terug te gaan naar Zeeland. Gelukkig was het bij terugkomst nog niet helemaal afgelopen want dankzij Rob en de fijne mensen van Herberg d’n Brouwer Zeeland konden we nog even samen nagenieten van het weekend onder het genot van een drankje, frietjes en lekkere snacks.

Een geweldig weekend waar we met z’n allen enorm van hebben genoten. Waar we nieuwe Franse vrienden hebben gemaakt en wat eigenlijk veel te snel voorbij ging. Op naar de volgende 125 jaar!