Zaterdag 28 oktober: Jubilarissenconcert met ‘Zinderende’ afterparty

Vrijwel iedere muzikant van Zeelandia wordt nog regelmatig herinnerd aan het Zinderend Zeelandia jubileumweekend in Juni eerder dit jaar. Iedereen die erbij was denkt er met ongelooflijk veel plezier aan terug, want was was het toch een fantastisch evenement!

Wat Zeelandia betreft is er dan ook alle reden voor om daar nog eens fijn van na te genieten aan de hand van de mooie filmbeelden die er dat weekend zijn gemaakt. En aangezien we een vereniging van het dorp en voor het dorp zijn, nodigen we daar graag iedereen bij uit. Dus wees welkom om met alle betrokkenen van Zinderend Zeelandia op 28 oktober aanstaande onder het genot van een drankje die mooie zomeravond nog een te herbeleven. In de aula van De Morgenzon zullen we op groot scherm een mooie compilatie vertonen, aansluitend aan het jubilarissenconcert.

Dit jaar zetten we tijdens het jaarlijks jubilarissenconcert weer een aantal mensen in het muzikale zonnetje. Saxofiniste Lieke Dierkes en trompetist Roel Wolvers spelen in 2017 alweer 10 jaar bij het harmonieorkest van Zeelandia. Met dochter Kiki en kersverse zoon Moos vormen zij een muzikaal gezin in Uden. Allebei hebben ze een favoriet nummer uitgekozen dat deze avond zal worden uitgevoerd, waarbij Roel zelf een prachtige solo voor zijn rekening neemt van het bekende nummer Children of Sanchez.

Ook verwelkomen we Sem en Wietse als nieuwe jonge muzikanten bij de Slagwerkgroep! Aan hen wordt deze avond de speciale T-sleutel overhandigd, een onderscheiding die elke jonge muzikant ontvangt bij zijn of haar concertdebuut in het harmonieorkest of de slagwerkgroep.

Afscheid van drietal Zeelandia ‘mastodonten’

Zoals in het vorige Rookeljzer aangekondigd schenken we bij hoge uitzondering deze keer ook aandacht aan het feit dat er een drietal bijzondere muzikanten stopt bij Zeelandia: Ze zijn goed voor meer dan 180 jaar Zeelandia lidmaatschap: Nol van de Laar (meer dan 50 jaar), Cees van Gerwen (meer dan 60 jaar) en Harrie Willems (meer dan 70 jaar). De vertrouwde gezichten van deze bekende Zeelanders zullen we niet meer in het orkest zien, maar wel in de zaal en natuurlijk staan we even stil bij hun enorme verdiensten voor onze vereniging.

Tevens staan we op deze avond nog even stil bij het overlijden van onze gewaardeerde klarinettiste Corine van Bakel, met een muziekwerk dat aan haar wordt opgedragen.

We hopen iedereen te verwelkomen om Lieke, Roel, Nol, Cees en Harrie samen met harmonie en slagwerkgroep hulde te brengen tijdens ons concert. De toegang is gratis en de deuren van De Morgenzon zijn op 28 oktober vanaf 19.00 geopend. Het concert begint om 19.30 uur. Na afloop heffen we nog graag samen het glas op een geslaagd 125 jarig jubileum terwijl we nogmaals genieten van een compilatie van het Zinderend Zeelandia weekend!