Een volledig gevulde zaal genoot van het jubilarissenconcert

Een volledig gevulde zaal van de Morgenzon genoot afgelopen zaterdag van een speciaal concert van Muziekvereniging Zeelandia. Harmonie en Slagwerkgroep brachten een muzikale hulde aan maar liefst 8 jubilarissen.

De eersten die geëerd werden, waren de jongste muzikale talenten van de vereniging. Dit jaar verwelkomen we 6 nieuwe muzikanten vanuit de opleiding in onze orkesten, en dat moment verdient een aandenken. En dus kregen Sake, Geerte, Amber, Mijntje, Mirthe en Noor door voorzitter Tijs Nabuurs de T-sleutel opgespeld.

Vervolgens werd secretaris Dorien van de Berg in het zonnetje gezet, voor 10 jaar tomeloze inzet voor de vereniging. Mooie woorden en de Zeelandia-verenigingsspeld vielen haar ten deel en vervolgens speelden zowel Harmonie als Slagwerkgroep een door haar gekozen nummer. ‘’Ik ben tenslotte secretaris van allebei de orkesten’’ aldus Dorien.

Maar het hoogtepunt van de avond was zonder twijfel de huldiging van Jan Dekkers. Een Gouden jubilaris in de vereniging is zeldzaam en dus verdient dat veel hulde. Jan kreeg de gouden Bondsspeld opgespeld en mag zich vanaf nu erelid van Zeelandia noemen, waarmee hij toetreedt tot een bijzonder gezelschap van Zeelandia-iconen. We weten allemaal dat Jan een geweldige muzikant en solist is en dat heeft iedereen ook weer kunnen horen. Het solonummer ‘Sorry’ onder begeleiding van Harmonie werd door Jan magistraal vertolkt en was het perfecte slot van een heerlijke muzikale avond.