Volle bus jubilerende muzikantjes

Met z’n allen in de bus vanuit Zeeland naar Ittervoort. Bijna 50 leerlingen van Zeelandia kregen van de jubilerende vereniging een muzikale feestdag aangeboden. Voor de 125-jarige muziekvereniging blijft investeren in nieuwe, jonge muzikanten van het allergrootste belang, want alleen zo blijft ze jong.

De dag begon met een trip naar Ittervoort in Limburg alwaar een rondleiding door de instrumentenfabriek van Adams op het programma stond. Ademloos genoten de kids van de uitleg van gids Albert, die vertelde hoe blaas- en slagwerkinstrumenten gemaakt worden. Na de lunch gauw terug naar Zeeland, maar onderweg was er nog even tijd om te stoppen bij een speeltuin, even wat energie kwijt na al dat intensief luisteren.

In Zeeland aangekomen stonden er diverse workshops op het programma: muziek mixen met vrijwilligers van De Pul uit Uden, cupcakes bakken met Partea Time en een heuse bootcamp! Maar natuurlijk ook veel muziek maken!

Met de lekkere friet en snacks van Kwalitaria De Groot werd er nog lekker gesmuld voordat de drukke, maar oh zo leuke dag tot een einde kwam. Met bijzondere dank aan Het Witte Huis voor het sponsoren van het busvervoer. Zeelandia kent gelukkig vele vrienden die deze dag mee mogelijk hebben gemaakt, waarvoor onze hartelijke dank!