Muzikale aftrap van 2020: Uitwisselingsconcert Harmonie Zeelandia en Regio Orkest

Na een sfeervolle opluistering van de Kerstviering op Eerste Kerstdag, staat het eerste concert van 2020 alweer voor de deur. Op 12 Januari aanstaande zal Harmonie Zeelandia samen met het Regio Orkest Oost Brabant een gezamenlijk concert uitvoeren in de grote zaal van de Morgenzon. Na het succes van vorig jaar ontving de Zeelandse muziekvereniging wederom het verzoek van het projectorkest om samen een voorstelling ten tonele te brengen. Het belooft een gevarieerde muzikale middag te worden waarin 9 Zeelandia muzikanten het behoorlijk druk krijgen, zij spelen namelijk in beide orkesten.

ROB
Het Regio-orkest Oost-Brabant (ROB) is een project harmonieorkest met deelnemers afkomstig uit Oost- Brabant, Land van Cuijk en Regio Nijmegen. Met 9 muzikanten mag Muziekvereniging Zeelandia zich gerust ‘hofleverancier’ van het orkest noemen. Het ROB studeert in een relatief korte periode een muzikaal mooi en uitdagend programma in.  De repetitieperiode wordt afgesloten met een aantal concerten, waarvan één dus in Zeeland. Het orkest staat onder leiding van Bart van Zutven, tevens voormalig dirigent van Zeelandia, dus een goede bekende voor veel muzikanten.

Zeelandia
Het harmonieorkest van Zeelandia zal een viertal muziekwerken uitvoeren waarvan enkelen eerder te horen waren op eerdere concerten: “Het wordt een soort ‘Best of 2019’ met uiteraard ook nieuw werk”, aldus dirigent Will Veraa. Tevens worden op deze middag een aantal muzikanten verrast met splinternieuwe instrumenten, mede mogelijk gemaakt door financiële steun van de donateurs van Stichting Vriendenkring Zeelandia.

Het concert op zondagmiddag 12 januari 2020 start om 14.00 uur en de deuren van de grote zaal van de Morgenzon gaan open om 13.30 uur. Toegang is gratis.