Uitwisselingsconcert met Regio Orkest Oost Brabant 13 maart 2022

Op zondag 13 maart aanstaande zal Harmonie Zeelandia samen met het Regio Orkest Oost Brabant (ROB) een gezamenlijk concert uitvoeren in de grote zaal van de Morgenzon. Het belooft een gevarieerde muzikale middag te worden waarin 6 Zeelandia muzikanten het behoorlijk druk krijgen, zij spelen namelijk in beide orkesten. Daarmee is Zeelandia ook één van de hofleveranciers van dit projectorkest.

Door de corona maatregelen is het aanvankelijke concertprogramma van het ROB aanzienlijk overhoopgegooid, waardoor het concert met Zeelandia één van de schaarse mogelijkheden is, het orkest dit jaar in actie te zien.
Het 55-koppige orkest staat ook dit jaar weer onder de bezielende leiding van dirigent Bart van Zutven, tevens voormalig dirigent van het harmonieorkest van Zeelandia. Een mooi muzikaal weerzien dus.

Bart zal met zijn orkest een zeer divers programma ten gehore brengen, klassiek en modern, waaronder het wereldberoemde “De Notenkraker” van Tsjaikovski, maar dan in een bijzonder swingversie. Een divers programma van een hoog niveau staat ons te wachten.

Ook Zeelandia laat zich niet onbetuigd en brengt, onder leiding van dirigent Will Veraa, een afwisselend programma met veel herkenning ten tonele. Veel filmmuziek van bekende Hollywood klassiekers, en ook muziek van de wereldberoemde musical Chess. Kortom een concert dat u niet mag missen.

Het zal op zondag 13 maart 2022 om 14.00 uur aanvangen in de grote zaal van de Morgenzon. De dan geldende corona maatregelen zullen uiteraard van toepassing zijn. De zaal is geopend vanaf 13.30 en de toegang is gratis.