Royal 125: een avond vol hoogtepunten

Een tot de nok toe gevulde grote zaal van Het Witte Huis genoot aan de vooravond van Koningsdag van een uitmuntend concert van Muziekvereniging Zeelandia, samen met Mannen van Naam.

Na het openingswoord van Jubileumvoorzitter Tjeu van Ras was het voor de pauze vooral de harmonie die zich van haar beste kant lied horen. Presentator Ben van de Walle sprak over volksmuziek: van Keltische klanten tot Balkan melodieën, alles was te horen. Het publiek genoot zichtbaar en hoorbaar, op sommige momenten kon men een speld horen vallen, 300 man in stilte genietend van de sfeer die het orkest wist te creëren.

Vervolgens werden de Zeelandse gedecoreerden nogmaals in het Zonnetje gezet, met een mooi woordje van Wethouder Brands. Groot applaus en een welgemeend ‘Lang zal ze leven’ klonk door de zaal.

Toen de pauze voorbij was, was het de beurt aan de Mannen van Naam. Met prachtige verhalen, kleine gevoelige liedjes, feestmuziek en grappen en grollen werd het een betoverende avond. De Mannen werden begeleid door Harmonie en Slagwerkgroep en er was nog een bijzondere rol weggelegd voor Willem Verstegen als solist op zijn trombone.

Als afsluiting werd het overbekende ‘Laat maar waaien’ door iedereen nog luidkeels mee gezongen. Een feestelijk slot van een bijzondere muzikale aftrap van Zeelandia’s jubileum jaar.

Zoals zanger Ton het treffend verwoordde: “Zo’n club moet u koesteren in Zeeland”.