Harmonie

De harmonie van Muziekvereniging Zeelandia is opgericht in 1891. Ze is uitgegroeid tot een club van circa 55 muzikanten van alle leeftijden. De jeugd heeft een groot aandeel. De harmonie staat sinds augustus 2012 onder de muzikale leiding van dirigent Will Veraa uit Eindhoven.

Samen met de slagwerkgroep is de harmonie minstens drie keer per jaar op een concert te horen. Dat kan variëren van een voorjaarsconcert tot een kinderconcert of tot de uitvoering van het zeer succesvolle Music Night Zeelandia. Modern repertoire, dat aansluit bij de belangstelling van de jonge leden slaat ook bij het publiek aan. Het leidt telkens tot druk bezochte optredens.

De harmonie Zeelandia repeteert één keer per week, op maandagavond van 20.00 tot 22.00 uur. De repetities zijn in het Bondsgebouw aan de Kerkstraat in Zeeland, een gebouw dat op de rijksmonumentenlijst staat en dat een uitstekende gelegenheid biedt voor de repetities en voor de lessen aan de Zeelandia leerlingen.