Opleiding

Muziekvereniging Zeelandia heeft een eigen muziekopleiding. Kinderen, jongeren, maar ook volwassenen kunnen bij Zeelandia een opleiding krijgen voor het bespelen van één van de instrumenten bij de harmonie of de slagwerkgroep.

De opleiding bestaat uit praktijk- en theorielessen van deskundige en bevoegde muziekdocenten. De leerlingen van Zeelandia moeten door het rijk erkende examens afleggen. Maar het plezier in muziek maken staat te allen tijde voorop!

Voor de jongste kinderen, vanaf groep 3, is er een speciale opleiding blokfluit. Ik groepjes van meestal 3 leerlingen worden de kinderen spelenderwijs de eerste muzikale vaardigheden aangeleerd. Ook voor voor de slagwerkinstrumenten is er een speciaal programma voor leerlingen vanaf groep 3.

De instrumentale muziekopleiding, waarin een instrumentkeuze wordt gemaakt, staat in principe open voor kinderen vanaf groep 5 of 6.

Onderdeel van de opleiding is deelname aan het opleidingsorkest. Toelating gebeurt op advies van de docenten. Het opleidingsorkest voor de harmonie repeteert elke maandag vanaf 19.00 uur in het Bondsgebouw, het opleidingsorkest voor de slagwerkgroep repeteert elke dinsdag, ook vanaf 19.00 uur.

Contactpersoon en coördinator voor de muziekopleiding van Zeelandia is:
Yolanda van den Elzen, 0613412564, opleiding@muziekvereniging-zeelandia.nl