Op zaterdag 2 november aanstaande is het weer tijd voor ons jaarlijkse jubilarissenconcert waar we onze jubilarissen in het zonnetje zetten. Uiteraard nodigen we jullie graag allemaal uit voor dit muzikale eerbetoon!

Datum: Zaterdag 2 november 2019
Locatie: De Morgenzon – Kerkstraat 55, Zeeland
Zaal open: 19:30 uur
Aanvang concert: 20:00 uur

Ieder najaar staat het concert van Zeelandia in het teken van onze jubilarissen en dit jaar heeft een zeer gewaardeerde muzikant een respectabele mijlpaal bereikt: Trompettist Jan Dekkers heeft maar liefst 50 dienstjaren bij Zeelandia! Als jonge telg uit de muzikale familie Dekkers was het niet vreemd dat hij een halve eeuw geleden bij de Harmonie kwam. Het is duidelijk dat Jan een enorm waardevol lid van onze vereniging is en met veel plezier zullen we dan ook het aanstaande concert opdragen aan deze ‘ras muzikant’.

En dan is er nog een bijzonder jubileum, maar niet van een muzikant. Secretaris Dorien van de Berg heeft haar eerste decennium als bestuurslid erop zitten. 10 jaren van ongekende betrokkenheid, energie en inzet! Dus komt ook haar een muzikale hulde toe en zetten we haar op 2 november met veel genoegen in het zonnetje.

Naast deze jubilarissen zijn we in de gelukkige omstandigheid dat we maar liefst 7 jonge muzikale talenten vanuit onze eigen opleiding mogen verwelkomen bij ons harmonieorkest of in de slagwerkgroep. Sake, Tim, Mirthe, Geerte, Amber, Mijntje en Noor beleven hun eerste jaar bij harmonie en slagwerkgroep. Deze bijzondere mijlpaal wordt traditiegetrouw bezegeld met de uitreiking van de zogenaamde T-sleutel, vernoemd naar en uitgereikt door levende Zeelandia legende Tjeu van Ras.

Het belooft wederom een unieke en muzikale avond te worden, tot 2 november!