Muzikale uitwisseling Zeelandia met Regio-orkest Oost Brabant

Aanstaande Zondagmiddag belooft een prachtige muzikale middag te worden. In de grote zaal van De Morgenzon vindt namelijk een uniek uitwisselingsconcert plaats. Het harmonieorkest van Zeelandia verwelkomt haar muzikale vrienden van het Regio Orkest Oost Brabant. Samen brengen ze een zeer afwisselend repertoire ten gehore.

Het Regio-orkest Oost-Brabant (ROB) is een project harmonieorkest met deelnemers afkomstig uit Oost-Brabant, Land van Cuijk en Regio Nijmegen. Het ROB studeert in een relatief korte periode een muzikaal mooi en uitdagend programma in. Ook verschillende muzikanten van Zeelandia zijn terug te vinden in dit orkest dat onder leiding staat van nog een “oude bekende” van Zeelandia: Bart van Zutven.

Zij brengen de volgende muziekstukken ten gehore:

• Lohengrin, Introductie van de 3e akte – Richard Wagner
  • Persis – James L. Hosay
  • Charles Chaplin Selection for Concert Band – Chaplin e.a.
  • Aladdin – Alan Menken & Tim Rice
  • “Paconchita” – Oscar Navarro
Zeelandia brengt een ‘sneak preview’ van het aanstaande Royal in Swing concert ten tonele. Heerlijke swingmuziek van Frank Sinatra tot Benny Goodman.
Al met al wederom een concert dat u niet mag missen. De zaal is open vanaf 13.30 uur en het concert begint om 14.00h. Toegang is gratis.