Micheline

Na een geslaagd try out concert in Escharen, is de blik nu gericht op de belangrijkste uitvoering van het jaar voor Harmonie Zeelandia: Chanson Royale op 25 april! Tijdens dit concert wordt samengewerkt met de Vlaamse Micheline van Hautem, graag stellen we haar aan u voor….

Micheline Van Hautem trok 15 jaar geleden de wijde wereld in gewapend met haar stem, gitaar en laptop. Haar eerste stop was New York, een smeltkroes van inspirerende culturen. Om zich te onderscheiden tussen al het goeds en groots in de stad, zong ze vooral liedjes in het Frans, met name Brel en Piaf. Dit leidde tot uitverkochte concerten in de Florence Gould Hall in Manhattan. De muziek van Brel voerde haar van Edinburgh -alwaar ze de prestigieuze Herald Angel Award in de wacht sleepte- tot Australië. Terug in Europa werd ze warm onthaald met als kers op de taart een uitverkocht Amsterdams Concertgebouw.

Het reizen inspireerde Micheline om eigen songmateriaal te schrijven. Chocolat, de titel van haar eerste CD, is een uitgelezen selectie songs opgenomen met medewerking van The Alessi Brothers, Erik de Jong (Spinvis), Tim Finn (Crowded House) en Mathilde Santing! Met haar volgende CD ‘La Musique’ keert Micheline terug naar haar eerste liefde: de muziek van Jacques Brel. De neef van Jacques, Bruno Brel zingt ‘Marieke’ in duet en Spinvis is ook van de partij: als de duivel in ‘Le Diable’. Er volgt een heuse tour en een CD ‘L’esprit de Jacques’ met Bruno Brel waarmee Micheline een perfect duo blijkt te zijn.

Momenteel deelt Micheline het podium met niemand minder dan Zjef Vanuytsel. Een grote chansonnier naast een grote chansonnière. Klik hier voor een voorproefje….

Dit wilt u echt niet missen! Kaartjes zijn verkrijgbaar bij C1000, Van de Walle Wellnes en bij Tonny Willemsen. Tot ziens op 25 april!!

Reacties zijn gesloten.