Jubileum nadert hoogtepunt

Vrijthof Vrijdag en Zinderende Zaterdag op 16 en 17 juni
Een 125 jarig jubileum dient groots gevierd te worden! Dat is precies wat Zeelandia het afgelopen jaar heeft gedaan. Maar het hoogtepunt moet nog komen en wel op 16 en 17 juni aanstaande. In de open lucht worden in hartje Zeeland twee avondvullende muzikale voorstellingen van allure opgevoerd. Het terrein bij Sporthal de Hekel waar voorheen basisschool de Wizzert stond, wordt omgetoverd tot een heus festivalterrein. Er verrijst een groot podium dat plaats moet bieden aan meer dan 125 muzikanten en artiesten.

Vrijdagavond 16 juni: De Vrijthof Vrijdag
De vrijdagavond is gereserveerd voor een galaconcert van het Orkest van de Koninklijke Luchtmacht. We zijn enorm trots dat dit internationaal bekende orkest Zeeland vereert met hun komst. Dit 50-koppige professionele orkest is bekend van haar theatershows door heel Nederland waarbij men vaak samenwerkt met bekende Nederlandse artiesten. Wie een klassiek symfonie orkest verwacht, komt bedrogen uit. Met een vaste ritmesectie bestaande uit gitaar, toetsen, bas en drums hebben ze de lichte muziek tot hun belangrijkste genre gemaakt. Het resultaat: spectaculaire shows, met als laatste voorbeeld de SPACE concertreeks, waarbij o.a. muziek van Michael Jackson en de Soundtracks van Star Wars en E.T. worden vertolkt.

Het festivalterrein zal deze avond omgetoverd worden tot een Zeelandse versie van het Maastrichtse Vrijthof tijdens de beroemde concerten van Andre Rieu. Dat betekent een plein vol goede zitplaatsen en daaromheen worden plekken gecreëerd waar gasten bovendien nog kunnen genieten van een exclusief 5 gangen diner! Deze ambiance gecombineerd met de muzikale bijdrage van het Orkest van de Koninklijke Luchtmacht kan niet anders dan een bijzonder magische avond opleveren.

Zaterdagavond 17 juni: De Zinderende Zaterdag
Deze avond is het de beurt aan alles wat Zeeland op muzikaal gebied te bieden heeft. Als ware het een echte ‘Night of the Proms’, komt al het Zeelands zangtalent op het podium om onder begeleiding van Harmonie, Slagwerkgroep en combo echte pop- en rockklassiekers ten gehore te brengen. Een grandioze feestavond waarin het vooral meezingen, meezwaaien en dansen wordt!

Een tiental Zeelandse zangers- en zangeressen zingen alleen maar bekende hits: van Stevie Wonder tot Kensington en van Boudewijn de Groot tot Bruno Mars. Herkenning voor iedereen van 8 tot 88! Zeelandia is er bijzonder trots op dat ze dankzij de hulp en inzet van veel vrijwilligers en sponsoren deze Zinderende Zaterdagavond kan aanbieden aan alle Zeelanders zonder entree te heffen.