Jeugd Zeelandia brengt volle zaal in extase!

Twee keer een volle zaal voor de jeugd van muziekvereniging Zeelandia. Het jeugdconcert Mr. X and the Raiders of the Lost Note heeft twee keer een volle zaal van begin tot het eind weten te boeien. Onder de muzikale leiding van Inge van der Heijden van het opleidingsorkest van de harmonie en van Robbert Hendriks van de slagwerkgroep brachten zij op het prachtige podium een twee uur durend programma met zo’n 50 jonge muzikanten. Mr X – zaterdag was dat Geert van Rooij van de Stichting Jeugdbelangen Zeeland en zondag burgemeester Marnix Bakermans – probeerde tijdens het concert erachter te komen wat de noten waren, vooral de goede. En dankzij de medewerking van Jumbo Eijsermans, Rabobank Uden-Veghel en Zaal Ambianz konden muzikanten en publiek zich helemaal inleven in de muziek die werd gespeeld.

Heel bijzonder was de blokfluitgroep van de opleiding van Zeelandia. Hoe jong ook, ze bliezen allemaal hun partij mee, begeleid door orkest en slagwerkers. Daarbij een heuse (blokfluit)rap. Aan zangtalent ontbrak het al evenmin, het was voor het publiek een verrassing om te zien en te horen hoeveel jong zangtalent er in Zeeland is.

Kijk voor de foto’s op onze facebook