A Royal Power of Love

Het is alweer bijna Koningsdag en dat betekent voor het Harmonieorkest van Zeelandia het muzikale hoogtepunt van het seizoen: een avondvullend galaconcert ter ere van de Zeelanders die dit jaar een Koninklijke onderscheiding hebben mogen ontvangen. Elk jaar krijgt dit concert een toepasselijk thema en voor dit jaar is dat The Power of Love. Een heel dankbaar thema natuurlijk, want elk muziekarchief of playlist zit boordevol prachtige liedjes over de liefde… Het is een bijna onuitputtelijke bron van prachtige muzikale pareltjes, dus het was nog niet gemakkelijk om een keuze te maken.

Naast de selectie van muziekwerken is het uiteraard minstens zo belangrijk een artiest te vinden die dat prachtig kan vertolken. We zijn bijzonder trots dat we dit jaar mogen samenwerken met Daria Quik. Daria is een geboren Amsterdamse, maar vrijwel haar hele leven woonachtig en werkzaam in Brabant.

Als telg uit een muzikale familie, was het talent al snel duidelijk. In het ouderlijk huis stond een piano en dus leek het logisch om pianolessen te gaan volgen. Maar tot een concertpianiste is het uiteindelijk niet gekomen, want zingen bleek haar echte passie en dus werd dat verder ontwikkeld.

Als gewaardeerd lid van diverse koren en gezelschappen werd de eerste podiumervaring opgedaan en ook dat smaakte naar meer. En dus werden er steeds meer projecten aangenomen als solozangeres. “Zo kan ik meerdere soorten muziek ten gehore brengen en van die diversiteit geniet ik enorm!” aldus Daria. En zo hebben we haar kunnen zien en horen in opera’s en revues, maar ook komen we haar tegen in een jazzcombo of een klassieke uitvoering van het Weihnachts oratorium of de Carmina Burana. Haar stem leent zich uitstekend voor het klassieke werk, maar jazz en ballads heeft toch wel haar persoonlijke voorkeur. En die voorkeur leent zich natuurlijk uitstekend voor een thema als The Power of Love.

Met de Zeelandse gedecoreerden als stralend middelpunt zal Daria het publiek meenemen op een muzikale reis naar waar het in het leven toch uiteindelijk het meeste om draait: de liefde… Het wordt een avond vol herkenning, waarin powerballads worden afgewisseld met gevoelige liefdesliedjes. Zorg er dus voor dat u erbij bent, uiteraard het liefst met een geliefde op de stoel naast u….

A Royal Power of Love vindt plaats in de grote zaal van Het Witte Huis op Zondagavond 26 april, aan de vooravond van Koningsdag. Het concert begint om 20:30 uur en de zaal gaat om 19:30 uur open. De kaartverkoop start op 1 april online op www.muziekvereniging-zeelandia.nl en offline bij Jumbo Eijsermans.